Rok 2019

V sobotu 26.10. sme absolvovali 8. ročník nočného prechodu zo Stráňav cez Polom do Strečna. Tohtoročné babie leto sa rozhodlo počkať na našu akciu a preto sa nás zišiel rekordný počet. Turistov bolo 79. A keďže tento rok sa k nám pridali aj bežci (12) a cyklisti (8), ktorí svoju trať absolvovali spod hradu Strečno, celkový počet výletníkov bol 99 plus jeden pes.
Cestou späť sme sa zastavili na Uhlisku, kde sme si tradične opiekli slaninu a iné dobroty. Pri tom množstve turistov, sme skoro nepomestili okolo ohňa.

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

V nedeľu 18.8. sme išli pozrieť nové miesta našho Slovenska. Vycestovali sme do NP Muránska planina, kde sme zdolali najvyšší vrchol Fabova hoľa (1439m). Aj keď na vrchole trošku mrholilo, vynahradili nám to útočiace čučoriedky a maliny, ktoré sa jednoducho nedali obísť. Po zostupe vyšlo aj slnko a tak si mnohí vychutnali výhľady z rozhľadne Zbojská. Väčšina potom ostala v sedle Zbojská na zaslúženom pive a menšia časť ešte „prebehla“ cez nádhernú Čertovu dolinu. Trasa 1: Zbojská – Javoriny – Fabova hoľa – osada Kučelah – Zbojská, 15,0 km, 45 turistov Trasa 2: Rozhľadňa Zbojská – Čertova dolina – Sedlo Zbojská (NCH Jakuba Surovca), 5,0 km, 15 turistov Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Úspešný výlet do Rumunska.
1. deň: Návšteva hradu Bran
2. deň: Zarnesti – Chata Curmatura – (odbocka na Turnu / Piatra Mica) – Zarnesti
3. deň: Výlet na Transfagaras
4. deň: hrebeň Piatra Craului / osada Magura / Kaňon Şapte Scãri a Brašov

47 turistov + 2 šoféri

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Tento výlet sme zobrali aj ako pokus, či je Trhlina pravdivá. Skoro sa to podarilo, ale stihli sme zablúdených vrátiť späť na správnu cestu. Počasie nám prialo, bolo polojasno, tak naša prechádzka bukovými a dubovými lesmi prebehla k spokojnosti všetkých turistov. Na záver nás milo prekvapili v Kostoľanoch, keď aj napriek otváracej dobe o 17:00, už o tretej nám ochotne načapovali.

Trasa: Zlatno – Čierny hrad – Veľký Tríbeč – Kostoľany pod Tríbečom, 17,2 km, trasa na mape a trasa na videu

41 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Tentokrát sme sa vybrali do Nízkych Tatier. Aj keď sa vyhrážali páľavami, našťastie väčšinou bolo polojasno, tak sa to dalo vydržať. Čo však bolo náročne, bola najskôr hustá kosodrevina potom veľa popadaných stromov na trase medzi Kosienkami a Sedlom pod Kúpeľom [dokonca skoro prišlo k vzbure a odvolaniu vedenia … ustáli sme to :)]. Avšak výhľady z Krakovej hole a Poludnice stáli za to.
Trasa: Demänovska dolina, Lúčky – Krakova hoľa – Poludnica – Liptovsky Ján, 19,5 km, trasa na mape
40 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Po roku sme sa opäť vybrali do Prahy, absolvovať už 54. ročník pochodu Praha-Prčice. V tomto roku nás išlo až 39, tak sme miesto vlaku išli autobusom, čo malo obrovskú výhodu, keď nás čakal odvoz priamo v Prčiciach.

Trasa 1: Praha – Prčice, 74 km, trasa na mape, 5 bláznov
Trasa 2: Píkovice- Prčice, 50 km, trasa na mape, 10 turistov
Trasa 3: Tábor – Prčice, 30 km, 24 turistov
Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Za pekného slnečného počasia sme sa išli pozrieť na blízke rozhľadne vo Svederníku a nad Divinkou. Po ich absolvovaní sa väčšina rozhodla ignorovať autobus a pobrali sme sa okolo priehrady až do Strečna.

Trasa: Svederník – Marček – Divinka – Vodné dielo Žilina – Strečno, 14 km (do Divinky), 29 km (do Strečna), trasa na mape
25 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

V marci sme sa rozhodli niečo našej prírode vrátiť. Okrem údržba na našej chate sme sa rozhodli vyčistiť parkovisko pod Domašínom. Vďaka našim dievčatám, sa naplnil skoro celý kontajner.

Na brigáde bolo 35 našich turistov.

Koncom februára sme išli vyskúšať našu zimnú kondíciu. Slnečné ale chladné počasie nám spríjemnilo jednu z našich obvyklých trás.

Trasa: Vrútky – Piartová – pred Saračníkmi – Grúň – sedlo Rakytie – Strečno, 17 km
26 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Po dlhej dobe nás v Turí privítali kopy snehu, tak sme si konečne užili pravú zimnú turistiku. Tí, ktorí podcenili zimnú výstroj sa trošku pošmýkali. Aj keď bolo pod mrakom a výhľady neboli moc zaujímavé, turistika bola pekná.
V sále KD v Turí bolo plno tak sme sa tento rok zdržali len krátko na Country zábave.