Po zmenách termínu sme nakoniec trafili slnečnú sobotu a mohli sme spoločne absolvovať jednu z našich najnáročnejších túr – prechod Otrhancov a Račkovou dolinou. Tento nádherný, no najmä na začiatku náročný, hrebeň preveril kondičku všetkých turistov. Z jeho najvyššieho bodu – vrcholu Jakubina (2194 m.n.m.) sú nádherné výhľady na celé Západne Tatry a vidno aj kus Vysokých a Nízkych Tatier.
Niektorí si netrúfli na tento náročný výstup, preto absolvovali prechod Račkovou dolinou na vrch Končistá (2002 m.n.m.) a späť.

Trasa 1:  Úzka dolina, ústie – Rázcestie Račkovej a Jamníckej doliny – Ostredok (2 049 m.n.m) – Jakubiná (2 194 m.n.m) – Hrubý vrch (2 137 m.n.m) – Končistá (2 002 m.n.m) – Koliba pod Klinom – Račkova dolina –  Úzka dolina, ústie, 21 km, 30 turistov

Trasa 2:  Úzka dolina, ústie – Rázcestie Račkovej a Jamníckej doliny – Račkova dolina – Končistá (2 002 m.n.m) – Koliba pod Klinom – Račkova dolina –  Úzka dolina, ústie, 19 km, 14 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Náš tohtoročný zahraničný výlet sa pre známe okolnosti zmenil na spoznávanie východného Slovenska. Základný tábor sme mali v hoteli Felícia na Zemplínskej Šírave a odtiaľ sme vyrážali na výlety do okolia. Na našich potulkách sme boli na poľských, ukrajinských aj maďarských hraniciach, takže sme obišli skoro celý východ. Celého zájazdu sa zúčastnilo 88 turistov a dvaja šoféri. Východ je naozaj krásne a je tam čo obdivovať. Fotky, deň 1 (23.8.2020) Fotky, deň 2 (24.8.2020) Fotky, deň 3 (25.8.2020) Fotky, deň 4 (26.8.2020) Fotky, deň 5 (27.8.2020) Fotky, deň 6 (28.8.2020)
Peknú slnečnú augustovú nedeľu sme sa vydali na menej navštevovaný vrchol v Nízkych Tatrách – Ohnište (1536 m.n.m.). Odmenou za pomerne náročný výstup z Malužinej, keď bolo treba nastúpať viac ako 1000 výškových metrov, však boli nádherné výhľady na hlavný hrebeň Nízkych Tatier ako aj na Liptov. V cieli pri Stanišovskej jaskyni po náročnom zostupe sa všetci tešili na pristavený autobus. Trasa: Malužiná, Svidovo – Svidovske sedlo – Ohnište – Michalovske sedlo – Slemä – Brtkovica – Stanišovska jaskyňa, 20 km 48 turistov Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze
Keďže sa po dlhom čase rozhodlo, že na našom výlete na Vtáčnik bude pršať celý deň, zmenili sme náš cieľ na Veľkú Raču, kde bola predpoveď bez dažďa. Síce nás dážď obišiel, ale po celej ceste nás sprevádzala hmla, tak sme prišli  výhľady. Turistika to ale bola fajn, dokonca sme našli už prvé čučoriedky a jahody.  Na poľskej chate na vrchole sme sa občerstvili a potom sme pomaly zišli dolu zjazdovkou na Dedovku. Pochvalu si zaslúži 4 ročný Jakubko Sinak, ktorý prešiel sám skoro celú trasu. Trasa: Laliky- Kykula – Úplaz – Veľká Rača – Chaty na Rači – Dedovka, 19 km 42 turistov Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Po dobe strávenej v dobrovoľnej karanténe sme sa konečne rozhodli vyraziť za krásami Slovenska. Vybrali sme si jedno z najkrajších miest Kráľovu hoľu (1946 m.n.m.)

Počasie vyšlo na jednotku, aj keď na vrchole pri vetre bolo celkom zima. Vyrazili sme z Telgártu po červenej Ceste SNP a po tradičnej fotke a pesničke na vrchole sme pokračovali do Liptovskej Tepličky. Po ceste sme sa občerstvili pri prameni Čierneho Váhu a poobzerali „Hobitie domčeky“ v Tepličke. Na záver nás prekvapili v miestne Krčmičke, kde mali naozaj ľudové ceny.

Trasa: Telgárt – Zubrovica, prameň – Kráľova hoľa – Horáreň Veľký Brunov – Liptovská Teplička, 20 km
48 turistov a 1 kolobežkár

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Kedže nám zrušili výlet na biatlon, rozhodli sme sa vybrať na druhú stranu – išli sme do Slovenského raja. Úplne prázdne rokliny a polojasno na oblohe nám umožnilo dokonale vychutnať rokliny a rebríky v Raji. Trasa: Podlesok – Prielom Hornádu – Kláštorska roklina – Kláštorisko – Malý Kyseľ – Podlesok, 16 km 39 turistov Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Už tradične sme vo februári išli absolvovať miešanú turistiku. Tentokrát to boli iba peší turisti a bežky, keďže momentálne sa na Pustevnách nedá lyžovať.
Turistov sme vysadili v Rožnove pod Radhoštem, odkiaľ absolvovali túru cez Radhošť až na Pustevny. Bežkári sa vyviezli až na Pustevny a tu sme absolvovali rôzne trasy po hrebeni.
Sem tam sa medzi mrakmi ukázalo aj slnko, ale vietor na hrebeni vyžadoval od každého záťaž do batohu, aby ho neodfúklo.

Pešia trasa: Rožnov pod Radhoštem – Radhošť – Pustevny, 11 km
27 turistov

Bežky: Pustevny – Radhošť – Pustevny – Bežecky štadión, 18 km
17 turistov

Fotky z akcie nájdete na tomto odkaze

Ten rok sa nás nenazbieralo do autobusu, tak sme išli autami. Počasie bolo typické pre Turie, trochu snehu a šmykľavo.
V sále KD v Turí sme sa zdržali na guľáš a jedno tanečné kolo a išli sme domov.